Swart-Leijten.reismee.nl

Tunesië - Monastir Skanes (DAG 1)

Niemand persoonlijk om 0:00 uur gelukkig nieuwjaar gewenst. Vanwege de zeer dichte mist hadden we besloten om half 12 al weg te rijden. Onderweg naar schiphol het vuurwerk gekeken wat kon want de mist was echt goed dik. 1:30 uur aangekomen (viel dus nog wel mee met de mist vanaf utrecht naar schiphol) op de P3 parking van Schiphol en vanuit daar met de bus naar de ingang van schiphol gebracht. Daar aangekomen om 14:00 uur echt je kon een kanon afschieten op schiphol het was er super rustig. We waren natuurlijk ook wel erg vroeg maar beter te vroeg dan te laat.

Beetje rondgehangen bij de Arrivals waar een kroegje open was en super lekkere muziek werd gedraaid. Jeroen en ik hadden toch nog even het idee dat we op stap waren voor oud en nieuw! Daar hebben we zitten skipbo-en om te tijd een beetje te doden. We hadden namelijk al op zo'n apparaat ingecheckt. Rond een uur of 04:00 uur konden we onze koffers wegbrengen, daar hoefde we gelukkig niet meer mee te sjouwen. Toen zijn we naar de interne ns station gelopen en hebben daar wat gegeten en gedronken, daar was wel het een en ander open. Eenmaal terug gelopen moesten we helemaal om lopen om bij onze gate te komen. Eindelijk daar aangekomen konden we meteen instappen.

Het ging allemaal vrij snel. We vertrokken op de aangegeven tijd 05:30 uur en kwamen daar rond 08:15 uur aan in Enfidha op de luchthaven van Tunesië. Koffers hadden we binnen 5 minuten, het is daar namelijk niet zo druk en zo groot. Onze reisleider (Camel, hoe toepasselijk) stond daar op ons te wachten om ons mee te nemen naar ons hotel. We zaten in een luxe touringcar met nog 3 mensen meer. Gelukkig niet zo heel druk dus, als ik keek naar de bussen van Thomas Cook reizen zat je strak tegen elkaar in de bus (stumpers). We wisten dat de rit in de bus een 1,5 uur zou gaan duren, maar we waren natuurlijk al bekaf want we hadden nog niet eens geslapen. In de bus kom je daar ook niet aan toe want je wil alles om je heen zien en met de rijkwaliteiten van de Tunesiërs kun je toch niet slapen. We moesten eerst de andere mensen af gaan zetten bij hun hotel, een Golf Residence. Erg vreemd wat het was echt een boeren trien met 2 rare kinderen. Affijn wij verder en een hotel verder wordt onze reisleider afgezet en wij moesten nog blijven zitten. Wij vonden dat erg vreemd overkomen maar het zal wel heel normaal zijn. Een 15 minuten verder stopt de bus midden op de weg en wordt er in een keer tegen ons gezegd er komt zo iemand anders die brengt jullie verder. Jeroen en ik keken elkaar echt verbaasd aan en snapte er geen zak van. Toch maar uitgestapt en 2 euro in zijn fooienbakje gegooid want dat is daar normaal in Tunesië.

9:00 uur bij het hotel aangekomen die ons een half uur later pas hadden verwacht. Wat denk je, de kamer dus nog niet klaar. Ze waren wel zo gastvrij om te zeggen dat we vast mochten gaan ontbijten want dat kon je van 6:00 tot 10:00 uur. We hadden eigenlijk niet zo heel veel trek en zijn in de lounge maar een sigaretje gaan roken (yeaaah overal roken!). Heel vreemd eigenlijk want je steekt hem op en denkt bij jezelf oh mag dat hier wel. Al snel kwamen ze ons halen dat onze kamer gereed was en er liep zo'n pias mee om onze koffers te dragen. Natuurlijk voor een fooitje. Heel de kamer laten zien en een verhaaltje vertelt en bleef echt doorpraten tot er geld getrokken werd (haha). Toen ging hij weg, en konden we eindelijk even rusten. Eerst even op het balkon gestaan en genoten van het zeezicht met de palmboompjes rondom het zwembad.

Op zaterdagochtend 1 januari 2011om 11:00 uur zijn we uiteindelijk gaan slapen. We werden pas rond 20:30 uur wakker (hoezo moe!). We hadden dus nog maar een half uur de tijd om te dineren (pff). Wij als gekken aangekleed naar het restaurant gelopen en daar even genoten van het eten. Weer een sigaretje gaan roken in de lounge en toch maar weer terug naar de hotelkamer gegaan. Daar een lekker badje aangezet en lekker liggen luieren. Uiteindelijk lagen we om 23:00 uur weer lekker in ons bedje (waar je niet tegen elkaar aan kunt liggen!).

martijn van den boogaard

lieve mensjes veel plezier daar nog veel foto s maken maak er nog mooie tijd van tot snel weer in on snatte en koude kikkerlandtje groetjes van uit holland

martijn van den boogaard